Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  بذر گازانيا بذر گازانيا

گل و گیاه ظرافت

گل گازانيا الوان

گل گازانيا الوان

گازانيا از جمله گياهان مقاوم به خشكي است. البته آبياري كافي و منظم به گلدهي و كيفيت آن كمك مي‌كند اما به ياد داشته باشيد كه آبياري زياده از حد و يا سنگين بودن خاك و باقي ماندن آب به مدت طولاني در اطراف ريشه و ساقه‌هاي اين گياه منجر به پوسيدن آنان و در نهايت از بين رفتن گياه خواهد شد. بنابراين زماني كه حدود ۵ سانتيمتر از سطح خاك خشك شده بود نسبت به آبياري آن اقدام كنيد.

مكاني با وجود حداقل ۶ ساعت نور مستقيم آفتاب نياز دارند. در درون خانه نيز گلدان‌هاي گازانيا را در كنار پنجره‌هاي رو به جنوب يا غربي قرار دهيد تا نور كافي به آن برسد. شرايط نور كم منجر به عدم شكل‌گيري گل‌ها و همچنين عدم باز شدن و شكوفايي كامل گل‌ها مي‌شود. به‌عنوان‌مثال حتي در روزهاي ابري، گل‌ها حالتي نيمه‌باز دارند و كاملاً شكوفا نمي‌شوند.

بهترين دما براي گلدهي اين گياه ۳۰-۲۵ درجه است اما اصولاً گل گازانيا الوان به گرماي هوا مقاوم است و هر مقدار كه هوا گرم شود اگر به شكل صحيح آبياري شود، مشكلي ايجاد نمي‌شود. همچنين قسمت‌هاي طوقه و زيرزميني اين گياه دما را تا حدود صفر درجه مي‌تواند تحمل كند ولي هر مقدار كه دماي هوا از حدود ۱۵ درجه پايين‌تر بيايد، ابتدا گلدهي كاهش يافته و متوقف مي‌شود و سپس با سردتر شدن هوا برگسار زرد شده و در نهايت از بين خواهند رفت.

كاشت بذر گل گازانيا آسان‌ترين راه تكثير اين گياه است. شما مي‌توانيد اگر گياه گازانيا داريد، اواخر تابستان نسبت به جمع‌آوري بذر گل گازانيا اقدام كنيد. خريد بذر گل گازانيا را براي چند روز در مكاني خشك و به دور از نور مستقيم آفتاب قرار دهيد تا رطوبت اضافه خود را از دست بدهند. مي‌توانيد براي نگهداري بذرها تا سال بعد و فرارسيدن زمان مناسب كاشت آنان، از پاكت‌هاي كاغذي استفاده كنيد. بذرها را مي‌توان اوايل بهار به شكل مستقيم در خاك باغچه كاشت و يا اينكه حدود ۶ هفته قبل از شروع بهار و در مكاني محافظت‌شده همانند داخل خانه نسبت به كاشت بذرها اقدام كرد.

براي خريد بذر گل گازانيا و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/6/27 ساعت: ۱۶ توسط:zerafatcom2 :